Skrivet av: cahlvik | 19 oktober, 2011

Sol och regn, om vartannat

Som det ständigt omväxlande vädret, varierar känslorna från minut till minut. Ni som bor i Åbo vet hur det är med vädret och klädseln. Vad man än tar på sig på morgonen är man felklädd nångång under dagen. Så även här. Att omsorgsfullt välja vilken fot man stiger upp på, kan nån minut senare komma att spela mindre roll. Utmaningen just nu är att acceptera att det är så här. Det finns inga bra hela dagar. Men inte heller dåliga. Jag får hela tiden öva mig i tålamod, men också i att det är okej att vara ledsen, arg och besviken.

Jag och Marco har inte möjlighet att träffas som vi skulle önska och det känns tungt. Den goda nyheten är att människorna jag har omkring mig är alldeles underbara och fantastiska. Det finns en otrolig atmosfär av önskan att alla ska ha det bra. Jag känner ett stort stöd, och jag får stöda andra i deras kamper. Kommunitetslivet har många baksidor som kanske inte alltid syns i Jean Vaniers underbara böcker, men ledare och assistenter som varit här längre än jag utstrålar verkligen den omsorg och solidaritet som L’Arche vittnar om i världen. Det är också helt amazing att märka hur mycket residenterna förstår på ett känslomässigt hjärteplan. Kommunikationen brister ofta och de intellektuella handikapp de har begränsar dem i många situationer, men den kärlek och omsorg de visar mig är ofattbar.

Idag har jag min uppkörning. Det känns nervöst och spännande. Jag är inte ett dugg snällare mot bilen i min körteknik idag, än jag var för en vecka sen. Jag hoppas bilskolläraren har en bra dag och ger mig grönt ljus i alla fall. Håll tummarna! :)

Här kommer ett par bilder från en kvällsfotografering jag tog mig för i helgen, samt ett par bilder från en liten tur till lilla staden Kinsale vid havet. Jag är tveksam att sätta ut bilder på människorna här (som ni säkert noterat på mitt val av bilder) men här är tre av min vänner här. Estelle från Frankrike, Hannah från USA och Mira (bor i mitt hus) från Tyskland.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

Kategorier

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

