Skrivet av: cahlvik | 15 oktober, 2011

Korta anekdoter

– Igår ville jag ta en genväg över en äng. Trallandes tar jag i staketet som gick runt ängen. AAAAAAAAHHH! Det var elektricitet i det. Ni kan alla vara tacksamma över att jag fortfarande är i livet. Det är jag. Och aldrig mer kommer jag att röra ett staket runt en äng.

– Har idag njutit av ledig dag genom att dansa runt i huset då de andra gick ut, gjort ett försök till att komponera en sång, haft en fin pratstund med Marco och mamma, tittat på Nile City 105,6, och ätit 4 päron. Om jag får som jag vill kommer jag ikväll att dricka ett glas vin.

– Jag blir med blandade känslor ofta misstagen att vara amerikan. Ja, det finns ett visst högmod i det eftersom jag skriver det här (min engelska är ganska bra), men blir för det mesta lite irriterad. Jag vill ju ha en irländsk accent! Igår pratade jag dock med en tysk kvinna som tyckte att det stod i öppen dag att jag är finskspråkig då jag pratar tyska. Genast mår jag lite dåligt över att jag brukar mobba finnar för deras accent. Kanske man helt enkelt inte hör själv hur det låter…?

– Något av det absolut viktigaste för människorna här är att fira och festa. Det är fantastiskt hur kreativa de faktiskt är när det gäller att komma upp med orsaker till fest. Igår hade hela communityn fest för tre personer som jobbat 10 år i l’arche. FEsten inleddes med mässa och välsignelse. Sedan följde musik, tal och god mat. Det var roligt. En glädjens stund.

Här firar jag i byggnaden som kallas Le Cheile (i folkmun: the workshop). Här arbetar  våra residenter måndag till  fredag med allt från vävning till träarbeten. Det är en  underbar plats.

 

 

 

 

 

 

 


Lämna en kommentar

Kategorier