Skrivet av: cahlvik | 25 oktober, 2011

Närvaro

Försöker just nu jobba med att leva i nuet. Att leva betyder just nu att vara närvarande. Att vara närvarande betyder just nu att inte ha ångest över stipendieansökan som gick mig förbi. Det betyder att inte tänka för mycket på avsaknaden av kära vänner, familj och Marco. Det betyder att stanna uppe halva natten för att hålla om någon som behöver mig. Dagen efter betyder det betyder att sova tillräckligt. Det betyder att be om förlåtelse för ouppmärksamt lyssnande. Det betyder att våga känna. Det betyder att acceptera det jag känner.

Vänner, det är ett spännande liv här. Allt detta spännande i kombination med alla utmaningar betyder dock att jag inte kan ge mig utrymme att i tanken finnas hos er för mycket. Förlåt.

Jag gläds idag över den skinande solen och den blå himlen. Jag gläds ännu idag över den långa pratstunden med en favoritvän häromdagen. Jag gläds över att igår ha fått vandra i berg och skog. Jag gläds över kaffehäng med en god vän här. Jag gläds över att min ena resident igår lutade mot min axel då vi var på bio. Jag gläds över att jag får vara här.

Här kommer ett par bilder från gårdagens vandring med mina assistentvänner.


Lämna en kommentar

Kategorier