Skrivet av: cahlvik | 30 oktober, 2011

lång vecka

Veckan är längre än vanligt. Dels för att det kom en timme till idag, dels för att det är Bank Holiday på måndag då det är Halloween, dels för att jag bara har en dag ledigt denna vecka.. och ja, det har varit en lång vecka.

Vi har denna vecka varit lite underbemannade så den lediga, egna tiden har lyst med sin frånvaro. Vi är bara två chaufförer i huset så jag har spenderat extra mycket tid ute i trafiken, vilket jag i normala fall skulle uppskatta. Vi har haft fire and health inspection av huset den här veckan vilket gjorde att vi var tvungna att städa allt lite extra (det är ju sånt man gör bara då man vet att nån faktiskt kommer att kontrollera saken). En av residenterna har haft mer utmanande beteende än normalt, och det har tröttat ut oss alla tror jag.

Men för att nu fokusera på lite av det goda också:

Det är jazzfestival här i helgen och det är alldeles underbart. Staden är fylld med talangfulla musiker och i nästan varje pub och i alla gathörn bjuds det på högklassig musik. Oj, som jag har njutit. Jag har inte haft möjlighet att dela så mycket som jag skulle ha önskat, men jag är tacksam för de ögonblick jag fått. Om jag nångång skulle börja hålla på med musik på mer seriös nivå skulle det nog vara i ett funkigt jazzband. 🙂

Jag har denna vecka också fått erfara att det bor en liten patriot i mig. Inte på riktigt, men visst hoppade jag till av glädje då jag hörde några flickor prata finska i en pub. I helt nyktert tillstånd gick jag spontant fram till dem och började prata. Det kändes som om de var mina vänner, trots att vi aldrig träffats. Min finska är inte vad den borde vara men jag pratade på, och de var väldigt överseende 🙂 Det var en fin stund.

Och mamma, jag har även övat på min tyska i helgen. Av någon anledning har det råkat sig så att jag haft en massa tyskar omkring mig i helgen och ja, det är svårt för dem att inte prata sitt modersmål med varandra. I normala fall skulle jag bli sur för det, men eftersom jag hänger med rätt bra så tycker jag att det är mest underhållande. Tyskan är rolig. Väldigt 🙂

Nu ska jag se om någon annan här vill ansluta sig till husets vakna skara. Jag är fortfarande husets morgonpiggaste individ! 🙂 Bilden är från måndagens vandring. I början av vandringsleden finns en toalett som vunnit flera priser. Det är nånting hysteriskt roligt med att det finns priser för sånt. 😛

 

 


Lämna en kommentar

Kategorier