Skrivet av: cahlvik | 7 juli, 2012

Lite kvar nu

Vänner,

Veckorna susar förbi. Det är nu 4 veckor kvar här i Irland och i kommuniteten. Jag ser framemot att komma hem med allt vad jag nu hoppas och tror och planerar att det ska innebära. Samtidigt blir jag ju också mer och mer medveten om att jag snart måste säga hej då till alla här. Till de människor som blivit min familj och till kommuniteten som fått en alldeles egen plats i mitt hjärta.

Min ena referensperson som för fem veckor sedan blev intagen på sjukhus har nu kommit hem. Jag kan inte nog uttrycka hur glad jag är över det. Hon är inte ännu riktigt sig själv, men på god väg. Jag är tacksam för det. Hon har varit saknad.

Jag och Marco hade några dagar ledigt tillsammans för två veckor sedan och trots regniga dagar hade vi det gott i en liten by i West Cork. Vi bodde i ett hostel och det gick ju bra det. Planen var att tälta några dagar, men vi hade inte utrustning för att göra sånt i regnigt klimat. Det var fantastiskt att träffa så många människor på resande fot. Det är annorlunda att resa som vi nu gjorde än att på förhand boka hotell där man får frukost och middag serverat (kan ju vara skönt det också!!). Att tvingas in i konversation med främlingar kan vara oerhört uppfriskande! Vi levde på låg budget, men njöt också av att få dricka varsin öl medan vi tittade på fotboll med tyskar. 🙂 Det var en välsignelse att få spendera en hel vecka tillsammans, bara vi två. Det var första gången på ett år. Kändes dumt att säga hej då ännu en gång till varandra. Samtidigt vet vi att vi nu kan räkna dagar tills vi får finnas på samma ställe igen. Det är en fest kan jag bara meddela. 🙂

På måndag står en annan fest för dörren. En av de största på hela året faktiskt. Vi kommer båda att åka till Frankrike, till Trosly (där L’Arche började en gång i tiden) och vi kommer att få delta i en retreat med Jean Vanier. Min excitement vet inga gränser. Jag har väl aldrig varit nån stalker när det gäller kändisar, men att träffa den man som haft så stor inverkan på mitt liv är nästan lite ofattbart. Mera om detta om en vecka 😀

Summa summarum:

Jag har det bra. Jag njuter av den sista tiden här. Jag är glad.

Här är utsikt från ett ”berg” som vi vandrade upp till på vår holiday

Staden Bantry nära till

Vi trivs fortfarande med varann. Ja-a, det gör vi. ❤

Kommer att sakna dessa vyer.

Han med stor H är lika vacker som alltid.


Lämna en kommentar

Kategorier