Skrivet av: cahlvik | 15 juli, 2012

Jean Vanier

Så satt han där, den där långa mannen (som visserligen krympt en aning med ålddern). Hans utstrålning berättade att allt jag läst av honom var sant. Hans sätt att prata berättade att allt han skrivit är erfarenhet.

Veckans retreat har varit en av mitt års bästa veckor. Jag har varit skakig av jag varit så till mig, men jag har också fått andas ut mer och mer för var dag. Jean Vanier och byn Trosly utstrålar frid och ro. Den har smittat av sig och jag tror att nånting har förändrats inom mig efter detta möte. Året här i min L’Arche kommunitet har fått ett nytt ljus över sig och mer än någonsin förstår jag att det är nånting väldigt speciellt jag fått leva och vara en del av. Det var gott att få se en annan kommunitet än min egen. Det var gott att få spendera tid med andra som brinner för samma saker som jag själv. Jag är tacksam över att ha fått dela detta med Marco.

Nu ska allt detta få smälta litegrann. Jag ska njuta av att få leva detta en kort liten tid till. 🙂


Lämna en kommentar

Kategorier